Remedii Naturale,  Sănătatea contează

17 alimente care stimulează imunitatea

17 alimente care stimulează imunitatea

Pe măsură ce se apropie sezonul de răceală și gripă și infecțiile cu COVID-19 continuă să crească, suntem cu toții în alertă. Deși cel mai bun lucru pe care îl puteți face pentru a preveni îmbolnăvirea este să vă spălați pe mâini (și să vă faceți vaccinul antigripal anual!), unele alimente vă pot ajuta să vă îmbunătățiți sănătatea și imunitatea.

Cele 17 alimente care stimulează imunitatea pe care le-am enumerat mai jos pot ajuta la întărirea sistemului natural de apărare al organismului dumneavoastră. Și, în timp ce te menții sănătos.

 

 

1. Ceaiul de ghimbir

Când vine vorba de tratarea unei răceli obișnuite, ghimbirul este unul dintre cele mai bune alimente pentru ameliorare. Într-o analiză publicată în International Journal of Preventative Medicine, cercetătorii au rezumat că proprietățile antiinflamatorii puternice ale ghimbirului au fost esențiale în puterile rădăcinii de a combate o răceală sau o gripă. Deoarece inflamația poate afecta răspunsul imunitar al organismului, ghimbirul antiinflamator poate juca un rol cheie în stimularea imunității.

 

2. Portocalele

Portocalele sunt pline de vitamina C, un nutrient esențial atunci când vă simțiți rău. Potrivit unei analize realizate de Centrul Național de Epidemiologie și Sănătate a Populației, de la Universitatea Națională Australiană, vitamina C este utilă în prevenirea răcelii comune pentru persoanele expuse la medii care induc îmbolnăvirea, cum ar fi vremea rece, și poate ajuta la scăderea duratei și severității unei răceli.

 

Apă

3. Apă

Atunci când vă simțiți rău, bunul H2O poate fi una dintre cele mai utile băuturi pe care să le sorbiți. Menținerea hidratării poate ajuta la slăbirea mucusului prins. Încercați să beți cel puțin cele opt pahare de apă recomandate pe zi pentru a vă menține complet hidratat, deoarece avem tendința de a pierde mai multe lichide atunci când suntem bolnavi.

 

Iaurtul grecesc

4. Iaurtul grecesc

Iaurtul grecesc este plin de probiotice care luptă împotriva bolii și este plin de mai multe proteine decât iaurtul obișnuit. O meta-analiză publicată în revista Korean Journal of Family Medicine a constatat că probioticele pot ajuta la prevenirea și tratarea răcelii comune. Cercetătorii au descoperit că persoanele care au consumat zilnic probiotice au avut un risc mai mic de a răci decât cele care nu au consumat niciun aliment bogat în probiotice.

 

 

Afine5. Afinele

Afinele sunt pline de antioxidanți care pot ajuta la tratarea și prevenirea tusei și a răcelii. Potrivit unei cercetări efectuate de Universitatea din Auckland, consumul de flavonoide – o clasă de antioxidanți care se găsesc în afine – a făcut ca adulții să aibă cu 33% mai puține șanse de a răci decât cei care nu au consumat zilnic alimente sau suplimente bogate în flavonoide.

 

 

 

6. Ceaiul de ginseng

Ceaiul de ginseng este popular din mai multe motive decât gustul său delicios. Și anume, ceaiul a fost folosit ca tratament pentru infecțiile tractului respirator superior (aka răceala comună). O recenzie publicată în Canadian Medical Association Journal a menționat că s-a demonstrat că ginsengul reduce semnificativ simptomele răcelii și gripei. Cu toate acestea, cercetătorii au remarcat că trebuie efectuate mai multe cercetări pentru a susține pe deplin afirmațiile de stimulare a imunității ale ginsengului.

Roșiile7. Roșiile

Roșiile sunt, de asemenea, un aliment foarte bun de consumat atunci când ești bolnav datorită concentrației ridicate de vitamina C. Doar o roșie medie conține puțin peste 16 miligrame de vitamina C, care este un combustibil dovedit pentru sistemul imunitar al organismului tău.

Într-un studiu german publicat de Medizinische Monatsschrift fur Pharmazeuten, s-a demonstrat că vitamina C este o parte vitală a rezistenței fagocitelor și a celulelor T ale organismului, două componente majore ale sistemului imunitar. De asemenea, cercetătorii au observat că o deficiență a acestui nutrient poate duce la un sistem imunitar mai slab și la o rezistență mai scăzută la anumiți agenți patogeni care pot duce la îmbolnăvire.

 

Somonul8. Somonul sălbatic

Somonul sălbatic este plin de zinc, un nutrient care s-a dovedit că ajută la reducerea simptomelor răcelii comune. Dacă vrei ca familia ta, și mai ales copiii tăi, să evite o răceală în acest sezon de iarnă, atunci ar trebui să le oferi alimente bogate în zinc.

 

Ciocolată9. Ciocolată neagră

Credeți sau nu, ciocolata neagră poate fi extrem de utilă în lupta împotriva răcelii. Ciocolata neagră conține o concentrație mare de teobromină, un antioxidant care s-a dovedit că ameliorează tusea. Un studiu publicat în Frontiers in Pharmacology a constatat că teobromina este utilă în suprimarea simptomelor de tuse pentru persoanele cu bronșită, dar notează că trebuie făcute mai multe cercetări pentru a confirma pe deplin concluziile lor.

 

 

Broccoli10. Broccoli

S-a dovedit că broccoli și alte legume crucifere ajută la creșterea imunității, potrivit studiului. Cercetătorii susțin că sulforafanul, o substanță chimică din legume, activează genele antioxidante și enzimele din anumite celule imunitare, care combat radicalii liberi din organism și vă împiedică să vă îmbolnăviți.

 

Ulei de măsline11. Ulei de măsline extravirgin

S-a demonstrat că acest ulei ajută, de asemenea, la reconstruirea și stimularea imunității organismului. Un studiu publicat în British Journal of Nutrition a constatat că conținutul ridicat de acizi grași polinesaturați din uleiul de măsline acționează ca un agent antiinflamator în organism, care a ajutat, de asemenea, la stimularea sistemului imunitar și la protejarea organismului de infecții.

Ceaiul verde12. Ceaiul verde

Ceaiul verde nu este doar unul dintre cele mai bune 5 ceaiuri recomandate de noi pentru pierderea în greutate, ci și una dintre cele mai bune surse pentru combaterea răcelii. Acesta conține flavonoide, un antioxidant care stimulează imunitatea, și are proprietăți antiinflamatorii, potrivit unui studiu publicat în Journal of Indian Society of Periodontology. Studiul afirmă că antioxidantul catehină, care este foarte răspândit în ceaiul verde, este cunoscut ca fiind un puternic antibacterian și antiviral și poate distruge bacteriile care declanșează răceala și virusul gripal.

Spanac

13. Spanac

Spanacul este un superaliment major care este excelent pentru sănătatea ta generală. Nu numai că este plin de fibre care reglează digestia, dar conține și vitamina C. Vitamina C este un nutrient puternic care poate ajuta la prevenirea răcelii comune și poate ajuta la reducerea simptomelor de boală.

Pâine

14. Pâine integrală din cereale

Cerealele integrale conțin proprietăți antiinflamatorii, ceea ce permite o creștere a producției de bacterii sănătoase, potrivit unui studiu publicat de The American Journal of Clinical Nutrition. Șaptezeci la sută din sistemul tău imunitar trăiește în intestin, potrivit lui Tyeese L. Gaines, DO, în lista noastră de 27 de leacuri pentru răceală, realizate de medici. Așadar, este important să vă păstrați intestinul sănătos dacă vreți să vă feriți de orice germeni care cauzează răceala!

Ouă

15. Ouă

Ouăle, în special gălbenușurile, sunt pline de nutrienți care stimulează imunitatea. Ouăle conțin o cantitate mare de vitamina D, o vitamină care este vitală în reglarea și întărirea imunității. Potrivit unui studiu publicat în revista JAMA, participanții care au luat o porție zilnică de vitamina D în timpul iernii au fost mai puțin predispuși la răceală sau la orice altă infecție a tractului respirator superior, în comparație cu cei care nu au făcut acest lucru.

Usturoi

16. Usturoi

Usturoiul și-a construit reputația de a fi unul dintre cele mai bune alimente care vindecă răceala, și pe bună dreptate. O analiză a acestui aliment publicată în baza de date Cochrane Database of Systematic Reviews a arătat că un grup de participanți la un studiu care au consumat usturoi pe o perioadă de trei luni au avut doar 24 de cazuri de răceală comună în total, o scădere semnificativă în comparație cu cele 65 de cazuri raportate de grupul de control. Cu toate acestea, cercetătorii au menționat că trebuie efectuate mai multe studii pentru a valida adevăratul impact al usturoiului asupra răcelii comune.

 

Merele17. Merele

„Un măr pe zi ține doctorul departe” nu este doar o zicală – merele chiar pot ajuta la prevenirea unor boli precum răceala comună. Acest fruct conține antioxidanți fitochimici, potrivit unui studiu publicat în Nutrition Journal. Acești antioxidanți ajută la creșterea imunității și la reducerea riscului de boli cronice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.